måndag 10 januari 2011

Smarriga grönsaker!

Jag älskar tomater! Särskild små, solmogna och hemodlade. Jag tänkte visa några av mina favoriter, alla är små tomater-Jag tycker att dom är så lätta att använda, i sallader som vi äter mycket av på sommaren är det snyggare med små delade tomater och har man dessutom både röda och gula och helst en plommonform också så ser det otroligt gott ut.


Gardeners delight är min absolut favorit, den är ett måste! Smaken är helt superb.
Ildi som är den gula är rolig för den ger små, små tomater i stora, stora klasar. Det kan växa upp till 100 tomater på en klase, dessutom är dom också söta.
Chocolate cherry har en härlig mörk färg och Incas har en rolig form.

Andra favoriter är den avlånga rädisan för den är så lätt att skiva i salladen.
Olika chilifrukter till heta höstgrytor (kan även användas som torkade och håller jätte länge!).
Salladslök att ha i salladen eller förvällas för att på grillspettet.
Och självklart Squashen för att den bara växer och växer och går dessutom att användas till väldigt mycket. Dock ej min mans favorit-han är inte så förtjust i grönsaker och efter att ha ätit grillad squash, riven squash, köttfärsfylld squash, squashsoppa, squashgryta, squashwok, squashkaka....i några veckor så var han ganska less./Irene

Inga kommentarer: