måndag 10 januari 2011

Härliga blommor

Om man vill ha härlig doft i trädgården så är luktärten ett måste och dessutom är den otroligt vacker också.

Även strandkrassing doftar väldigt härligt men istället för att vara slingrande som luktärten så växer den som en vacker kudde översållad med vita (och rosa-lila) blommor. Kan dock ha ett uppehåll i blomningen på sommaren.

En favorit som jag har är solrosen, den är så himla enkel att odla och blir ett härligt blickfång, jag blir härligt glad när jag ser dom. Jag tycker att det är läckert att blanda olika sorter, gärna olika gula nyanser och olika höjder.

Prydnadsgräs är också mysigt att ha i trädgården och passar även bra att göra sommarbuketter av.

Sen tycker jag också om pumpor av lika slag, dom är också otroligt tacksamma att odla. Dessutom kan dom fröså sig året efter igen om man låter några vara kvar i trädgårdslandet. På hösten är dom vackra att ha både på trappen ute och på byrån inne som ett stileben./Irene

Inga kommentarer: