torsdag 12 maj 2011

Vackra blommor!

Idag har jag tagit ledigt en stund för att strosa runt utanför och leta lite fina blommor och jag hittade såklart en del...


Börjar med en otroligt vacker Mahonia, måste erkänna att jag inte hade en aning om hur vackra blommor den får. Jag skäms lite faktiskt..



Kvitten blommar också fint nu...






Ett magnolia träd som endast har börjat blomma i en gran mot backen, resten såg ut att komma lite senare.




Här är nå´t som heter Dvärgmandel, inget jag känner igen men dock väldigt söt!





Maskrosor kan också vara fina även om dom inte är så populära...













Floxen blir man superglad av tycker jag! Backen täcks av söta blommor i lila och rosa.







Häcken av häggmispel är också superhärlig när den blommar.




Och till sist en backsippa.



Inga kommentarer: