tisdag 31 augusti 2010

HÖSTLÖKARNA!!

Nu är ju alla höstlökar på plats och det finns mycket att välja på. De "gottigaste" lökarna brukar ta slut ganska fort så är man ute efter lite roliga sorter så rekommenderar jag att komma så fort Ni kan.

Här är en söt blandning av rosa och röda grönbandade tulpaner. Blandningen kallas för "Wild Romance".

En söt doftande fjäderhyacint som påminner om en yvig pärlhyacint.


Två nya sorters tulpaner: En vit Liljetulpan som heter `Sapporo`och en fylld orange tulpan som heter `Freeman`.



Gullig blandning med tre olika sorter i samma förpackning. En skir ljusrosa vårstjärna, en tuff rosa Allium och en vacker cerice Anemone. Meningen är att plantera dessa i en grupp, de passar jättebra ihop både i färg och form.




Två lite annorlunda tulpaner. Den svarta Papegojtulpanen `Black parrot`och den gula sirliga vildtulpanen.
Tveka inte att plantera tulpaner! Det finns sååå många otroligt vackra tulpaner.
Jag vet att många har problem med rådjur men det finns ett enkelt sätt att få se tulpanerna blomma. Chrysan är ett gödsel som säljs i små kartonger och påsar, sprid ut det på jorden innan tulpanerna blommar och jag lovar att rådjuren kommer att hålla sig borta-har i alla fall funkat för mig och många andra av mina kunder i flera år. TESTA!!/Irene





Inga kommentarer: